شرح کتاب / نویسنده : با نگاهی در طول تاریکی شب، ستارگان چشمک زن و سیاراتی چون ناهید و مریخ با چشم غیر مسلح خود نمایی می کند. روشنایی متغیر قمری به دور زمین و شفق های زیبا و محصور کننده در مناطقی نزدیک به قطب ها، آسمان شب را زینت بخشیده به نحوی که هر آدم کنجکاویی را به شگفتی وا می دارد. زیبایی آسمان شب در مناطقی دور از روشنایی مصنوعی شهرها در بخش هایی از زمین، همچون استرالیا و آرژانتین بسیار زینت بخش هست. روایت مجموعه ی بزرگی از کهکشان راه شیری با ستارگان بی شمار، هر آدمی را محجوب خویش می سازد.

انسان نخستین بسته به آداب و رسوم (بستر فرهنگی نو پا) قبایل خویش قادر به توصیف پدیده های طبیعت نبود. انسان نخستین از طریق حسیات پنج گانه و ادراکات در قالب هایی چون تصورات، تخیلات و خیال پردازی با محیط پیرامون خود و دیگر اعضای قبایل در تماس بود. تکامل تدریجی بسته به شرایط تغییرات طبیعت در نخستین آدمی زادها قوای حسی و ادراکات را مطابق طبیعت در آنان شکل گرفت. 
کتاب علمی تحلیل هستی

تغییرات بدنی و حتی روحی در انسانها با نژادهای متنوع متفاوت است. انسان ها یا سیاه پوست یا سفید پوست و یا زرد پوست و همچنین یا سرخ پوست، هستند. چهره و چشمان ژاپنی ها با کره ایی ها و چینی ها و دیگر نژادهای جنوب شرقی آسیا با هم متفاوت هستند چه رسد این مقایسه با مردمان غرب آسیا و اروپا و افریقا صورت پذیرد. آری! به حق متوان مدعی شد تکامل نقاشی بسیار شکیبا و چیره دست است.

دکتر فلیپ جی. آدلر ظهور انسان خردمند را به حدود پنجاه هزار سال ق.م دانسته و سر آغاز کشاورزی (نخستین انسان های یکجا نشین)، مالکیت خصوصی و تخصصی شدن کار را در حدود ده هزار سال ق.م تخمین زده است. همچنین وی تشکیل نخستین تمدن ها (با ابداع زبان نوشتاری) را به سه هزار و پانصد سال ق.م دانسته است.

در این کتاب، صرفا مقصود از تحلیل هستی در رویدادهای فیزیکی در تمامی ابعاد نیست. کتاب حاضر، اهداف بسیاری در خود نهانده است. هر مخاطبی حق دارد آنگونه که خود بدان معتقد است، از مطالب کتاب برداشت کند. اما چنین اعتقادی از جانب نیاکان و میراث پدران و مادران و تقلید و دل و تعصبات در هر نوع مجاز نیست. تنها یک عقیده ی صحیح و صادق وجود دارد، عقیده ی حاصل از تفکرات و اندیشه ها، نه چیزی دیگر. ما چنین تفکرات و تعقلات و اندیشه های ناب را عقل کل و یا خرد تام می نامیم، عقل و خرد کلی که تنها به واسطه ی ذهن حاصل نمی گردد. بلکه ترکیبی از دو نوع اندیشه و خردمندی است؛ عقل محض و عقل تجربی. 

.

.

.

تماس با نویسنده کتاب تحلیل هستی و ذهن (کلیک کنید ...)

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
تحلیل هستی حامید احمدی لاوین 986 KB PDF ندارد

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان تحلیل هستی و ذهن برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی تحلیل هستی و ذهن برای آندروید-دانلود کتاب تحلیل هستی و ذهن برای آیفون و تبلت-کتاب تحلیل هستی و ذهن با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی تحلیل هستی و ذهن-شرح کتاب تحلیل هستی و ذهن

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی