شرح کتاب / نویسنده : عصر امروز عصر اندیشیدن هست، عصری که بایستی در تک تک موضوعات روزمره در آن اندیشید. عنصر اندیشه والاترین عنصر در پیکره ی اجتماع امروزی است. اندیشه مایه ی مباهات نسل بشر است و علم فسفه، علم اندیشه هاست، علمی که از مادر پیر خویش زاییده شد، ادبیات. با نگاهی به متون باستانی چون ایلیاد و ادیسه ی هومر، آدمی متوجه ظهور اساطیر می گردد. اسطوره ها از ذهن آدمی ترشح یافته و بدان ها خویشتن را با احساس آرامش رسیدن به پاسخ های حقیقی واهی دلخوش می سازد. ادیبان و داستان سرایان باستان به اساطیر مردمانشان بال و پر بیشتری می بخشند و محافل خود را گرم و روشن تر می کنند.

امروزه کمتر مخاطبان و خوانندگانی هستند که در فلسفه مطالعه و مکاشفه می کنند و این در حالی است که کمتر کسی به این مکاشفه ها در فلسفه بها می دهند. شاید دلیل اصلی عدم علاقه ی عموم در مطالعه ی کتب فلسفی،، سخت فهمیدن و درک کردن مفاهیم فلسفه باشد که منجر به این رویداد تلخ گردیده است. از سوی دیگر در عصر پرجنب و جوش امروزی که مردمان را در خود و مسایل مالی و ماشینی فرو برده است، فلسفه، راهی در آمدزا و با صرفه ی اقتصادی نیست، به خصوص در جهان سوم و کشورهای در حال توسعه.

رمان ولگرد

رمان ولگرد رمانی است که در حین داستان سرایی جذاب، مباحث ساده ی فلسفی با زبانی ساده و گویا و قابل درک برای همگان تشریح گردیده و در آن به تشریح خصوصیات زندگی مردمانی در سرزمینی از این کره ی خاکی (به عنوان نمونه ایی از جزء به کل) که همگان را به امور پست و مادی دلخوش کرده است و جهل و نادانی باعث و بانی بیشتر این نحوه ی زندگی گردیده است می پردازد. البته متاسفانه، جهل در واقعیت تنها ریشه در بی سوادی و عدم تحصیلات ندوانده است بلکه جهلی که در این رمان از آن بحث می شود در قریب به اکثریت از روی تقلید کورکورانه در خرافات و باورها و عقاید واهی و دروغین، همچون ارثیه ایی به واسطه ی پدران و مادران به نسل های جوان و آینده منتقل می گردند.

در این رمان و کتابی که در پیش روی شما خوانندگان گرانقدر قرار دارد، شخصیت ولگرد نه از روی اختیار، بلکه از سوی جبر زمانه به مرور شکل می گیرد و ولگرد، شخصیت اول رمان، در قالب داستان، مباحث فلسفی را به صورت نهان و آشکارا به پیش می برد، به گونه ایی که مخاطب همزمان که یک رمان جذاب را می خواند، با مفاهیم فلسفی خواسته و یا ناخواسته آشنا می شود و به صورت اجتناب ناپذیر، خواننده را به چالش های اندیشه ی فلسفی می کشاند و وی را مجبور به اندیشیدن حقایق هستی (اگر چه دستیابی به حقیقت هستی محال است) می نماید.

.

.

.

تماس با نویسنده کتاب رمان ولگرد (کلیک کنید ...)

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
رمان ولگرد حامید احمدی لاوین 2.44 MB PDF ندارد

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان ولگرد برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی ولگرد برای آندروید-دانلود کتاب ولگرد برای آیفون و تبلت-کتاب ولگرد با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی ولگرد-شرح کتاب ولگرد

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی