شرح کتاب / نویسنده : مکانیک کوانتومی شاخه ای از فیزیک کوانتومی است که به مباحث مکانیکی ذرات میکروسکوپی اتمی و زیر اتمی می پردازد. این علم از اوایل قرن بیستم پا به عرصه ی هستی فیزیک نهاد. مجموعه ای از کشفیات مهم حاصل از کارهای تحقیقاتی ماکس پلانک، آلبرت انیشتین، رادرفورد، نیلز بوهر، کامپتون، هایزنبرگ، اروین شرودینگر، دیراک و بسیاری دیگر از فیزیکدانان، منجر به تولد فیزیک کوانتومی گشت. چهار فیزیکدان نخست، شالوده هایی نظری و تجربی قاطعی را برای جنبه ی ذره ای موج ها ارائه نمودند. این مفهوم که موج ها در مقیاس میکروسکوپی رفتار ذره ای از خود نشان می دهند، پدیده ی کامل نوین بود که بدان جنبه ی ذره ای موج ها می گفتند.

کتاب الکترونیکی ریاضیات مکانیک کوانتومی

از دیدگاه تاریخی، دو فرمول بندی مستقل مکانیک کوانتومی وجود دارد. نخستین فرمول بندی توسط هایزنبرگ در سال 5291 میلادی، جهت توصیف ساختار اتمی با شروع از خطوط طیفی امواج الکترومغناطیس (مانند نور) صورت گرفت که به مکانیک ماتریسی شهرت یافت.

همچنین دیراک در سال 5291 میلادی با ترکیب نسبیت خاص و مکانیک کوانتومی، معادله ای برای توصیف حرکت الکترون ها در اتم ها را به دست آورد. معادله ی مشهور دیراک، وجود ذره ی زیر اتمی پوزیترون (پاد الکترون) را پیش بینی می کرد که سرانجام پس از چهار سال (5299 م)، ذره ی پوزیترون عملاً کشف شد.

در این کتاب قصد بر آن است که به ریاضیات مکانیک کوانتومی (که پایه و اساس درک و فهم مکانیک کوانتومی است) بپردازیم. ریاضیاتی که با تلاش های دیراک در توصیف مکانیک کوانتومی حاصل گشت.

.

.

.

تماس با نویسنده کتاب ریاضیات مکانیک کوانتومی (کلیک کنید ...)

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
ریاضیات مکانیک کوانتومی حامید احمدی لاوین 3.45 MB PDF ندارد

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان ریاضیات مکانیک کوانتومی برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی ریاضیات مکانیک کوانتومی برای آندروید-دانلود کتاب ریاضیات مکانیک کوانتومی برای آیفون و تبلت-کتاب ریاضیات مکانیک کوانتومی با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی ریاضیات مکانیک کوانتومی-شرح کتاب ریاضیات مکانیک کوانتومی

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی