کتاب الکترونیکیشرح کتاب / نویسنده : ریشه ی این کتاب به کتابی به نام "پنج تنتره " بر می گردد که در روزگاران قدیم به زبان سانسکریت  نوشته شده بود .  با استناد به شاهنامه و حکایت کلیله و دمنه که در بخش "پادشاهی نوشین روان " آمده در زمان انوشیروان ساسانی بخش هایی از این کتاب به ایران آمد و به دستور شاه به پهلوی ترجمه شد که البته این ترجمه باقی نمانده است . سپس در قرن دوم هجری این کتاب توسط ابن مقفع به عربی ترجمه شد .سپس در سال 536 هجری قمری ابوالمعالی نصر الله منشی دبیر بهرام شاه غزنوی ترجمه ی ابن مقفع از کلیله و دمنه را به فارسی در آورد و با افزودن بخش هایی (مانند مدح بهرامشاه ) نام آن را کلیله و دمنه بهرامشاهی نهاد .

موضوع این کتاب حکایاتی و تمثیل هایی است که از حیواناتی مانند کلیله و دمنه و انسانهایی مانند رای (پادشاه هند ) و برهمن (مشاور او ) نقل میشود. دراین تمثیل ها پند ها و اخلاقیاتی در زمینه های مختلف _ به خصوص شیوه ی حکومتداری _ به خواننده القا میشود.

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
کلیله و دمنه
ابوالمعالی نصرالله منشی
1130 kB PDF www.donyaha.com

 توجه : فایل ها Zip شده اند و نیاز به WinRar می باشد.

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان کلیله و دمنه برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی کلیله و دمنه برای آندروید-دانلود کتاب کلیله و دمنه برای آیفون و تبلت-کتاب کلیله و دمنه با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی کلیله و دمنه-شرح کتاب کلیله و دمنه

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی