کتاب الکترونیکیشرح کتاب / نویسنده : خرمگس (The Gadfly) اثر اتل لیلیان وینیچ نویسنده انگلیسی نخستین بار در سال 1897 در امریکا و انگلستان به چاپ رسید.
در رمان خرمگس فعالیت سازمان «ایتالیای جوان» طی سالیان 30 تا 40 قرن نوزدهم ترسیم شده است. در آن عصر، پس از قلع و قمع ارتش ناپلئون، سراسر ایتالیا به هشت کشور جداگانه تقسیم گشته و عملا در اشغال ارتش اتریش بود. رئیس کلیسای کاتولیک، پاپ رم از اشغالگران اتریشی حمایت می کرد. ملت ایتالیا نیز در زیر این یوغ دوگانه رنج می بردند و ستم می کشیدند؛ مردم پیشرو ایتالیا لزوم اتحاد این کشورها و ایجاد یک دولت واحد را احساس کرده بودند و بخاطر استقلال ملی علیه فرمانروایی اتریشیها به مبارزه می پرداختند.

بزرگترین قهرمانی «خرمگس» در تصادمهای او با ژاندارمها یعنی دشوارترین قسمت مبارزه، آنجا که فرد مبارز از پشتیبانی یاران خود محروم بوده و یگانه سلاح او ایمان اوست، تظاهر می کند. آن مبارزی که در یک قیام مسلحانه شرکت می کند پشتیبانی یاران خود را احساس می کند و در رشادت وی انعکاس آنی می یابد، اما رشادتی که در زندان انجام گرفته باشد نادیده می ماند، لیکن یک مبارز واقعی حتی در این شرایط، بی آنکه در قید پاداش باشد، به ایمان خود وفاداری نشان می دهد.

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
خرمگس اتل لیلیان وینیچ
1653 kB PDF www.donyaha.com

 توجه : فایل ها Zip شده اند و نیاز به WinRar می باشد.

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان خرمگس برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی خرمگس برای آندروید-دانلود کتاب خرمگس برای آیفون و تبلت-کتاب خرمگس با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی خرمگس-شرح کتاب خرمگس

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی