کتاب الکترونیکیشرح کتاب / نویسنده : کتاب ماجرای عینک طلایی (انگلیسی: The Adventure of the Golden Pince-Nez‎) یکی از ۵۶ داستان کوتاه شرلوک هولمز نوشته سر آرتور کانن دویل است. این داستان یکی از ۱۳ داستان مجموعه بازگشت شرلوک هلمز است.

کتاب شرلوک هلمز و عینک طلایی داستان کشف معمای قتل مرموز پرفسور اسمیت است. قتلی که در خانه خود پرفسور و توسط یکی از ساکنان اتفاق افتاده، شرلوک و واتسون باید کشف کنند؛ قاتل چطور توانسته با وجود چندین نفر دیگر در همان‌خانه، پرفسور را بکشد! داستان «معمای عینک طلایی» این‌گونه آغاز می‌شود:

«غروبــی طوفانی بود. شرلوک هلمز و دکتر واتسون به غرش باد گوش می‌دادند. هلمز مشغول بررسی یک نسخه‌ی خطی روی پوست آهو و کشف رمز نوشته‌های آن بود. دکتر واتسون هم از پنجره به بیرون خیره شده بود. بعد از مدتی هلمز نسخه‌ی خطی را کنار گذاشت و گفت: «وای، چشمهایم درد گرفت!»، در همین موقع صدای برخورد سمهای اسبی روی سنگفرش خیابان شنیده شد و کالسکه‌ای جلوی خانه‌ی آنها ایستاد. مردی از کالسکه پیاده شد و دوباره تلق تلق صدای پای اسب آمد که دور می‌شد. هلمز گفت: یک نفر با پرونده‌ی بسیار جالبی به سراغ ما آمده است.« همین‌که »در این هوای بد، حتماً نور صورت آن مرد را روشن کرد، هلمز دید که تازه‌ وارد بازرس استنلی هوپکینز است. دکتر واتسون کمک کرد هوپکینز پالتوی خیسش را بیرون بیاورد و هلمز او را به نشستن در کنار آتش دعوت کرد. هلمز سیگار برگی به هوپکینز تعارف کرد و گفت: «حتماً خبر مهمی داری که در این هوای سرد به دیدن ما آمده‌ای!». 

عنوان کتاب نام نویسنده حجم نوع فایل پسورد
شرلوک هلمز و عینک طلایی آرتور کانن 693 KB PDF ندارد

لطفا برای مشاهده لیست کامل کتابهای کتابخانه اینجا کلیک کنید...

دانلود رمان شرلوک هولمز و عینک طلایی برای جاوا-دانلود کتاب الکترونیکی شرلوک هولمز و عینک طلایی برای آندروید-دانلود کتاب شرلوک هلمز و عینک طلایی برای آیفون و تبلت-کتاب شرلوک هولمز و عینک طلایی با فرمتpdf-کتاب آموزشی-کتاب داستان-کتاب روانشناسی-دانلود کتاب رایگان-دانلود رایگان کتاب الکترونیکی شرلوک هولمز و عینک طلایی-شرح کتاب شرلوک هولمز و عینک طلایی

گردآورنده: دنیاها، دانشنامۀ فارسی | www.donyaha.ir

دنیاها

بازیگران ایرانی

بازیگران هندی